♥tHaNks t0 aLL♥

♥ FoLLow Me ♥

.:: Our Solemnization ::.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

♥♥ Errr.. Cinta ♥♥

Daisypath Anniversary tickers

Monday, March 14

* Datang CC Ber'Dating' *

gOOdnite~
Ops. entry malam2..haha.. Bosan nye... Hmm..
ape la nk buat nie. name je tgah keje.. tapi bosan. ha. xde kawan. sunyi je. 
yg ade budak2 kamsis nie... 
masing2 sibuk menyiapkan tugsan dari pensyarah masing2..hee
tapi ade jgk yg ber fb n sebagai nya..
 ha...  yg paling xboleh blah, ade jugak yg ambik kesempatan berdating kat cc nie..
 haahaa.. time tgah taip entry ni pon ade sepasang.. ngee...
xpe2 ak pon penah jd student jgk..haha..

-gambar hiasan semata2-

aiseh.. rindu la pulak.

nk balik kg je, jumpe mak n abah, 
.MAK.
.ABAH.

ok, finished,
Rindu melanda

Sunday, March 13

AWAS!! larangan selepas makan,





Jangan merokok 
 eksperimen yang dijalankan oleh pakar membuktikan bahawa menghisap rokok sesudah makan adalah bersamaan dengan menghisap 10 batang rokok (peluang untuk mendapat kanser adalah tinggi)


Jangan terus memakan buah-buahan 

Memakan buah-buahan sebaik sahaja selepas makan akan menyebabkan perut kembung kerana dimasuki angin. Oleh itu, makanlah buah-buahan 1- 2 jam selepas sesuatu hidangan atau 1 jam sebelumnya.


Jangan minum teh 
Kerana daun teh mengandungi kandungan asid yang tinggi. Bahan ini boleh menyebabkan kandungan protein di dalam makanan yang dimakan akan menjadi keras, justeru ianya lebih sukar untuk dihadam



Jangan longgarkan tali pinggang and
a 

Melonggarkan tali pinggang sesudah makan dengan mudahnya akan menyebabkan usus berpusing dan amp tersekat



Jangan mandi 

Mandi akan menyebabkan peningkatan aliran darah ke tangan, kaki dan badan, justeru jumlah darah disekeliling perut akan menurun. Ini akan melemahkan sistem penghadaman di dalam perut kita.




Jangan berjalan-jalan 
Biasanya orang akan mengatakan bahawa berjalanlah seratus langkah sesudah makan dan anda akan hidup sehingga berusia 99 tahun. Hakikatnya, ini adalah tidak benar. Berjalan akan menyebabkan sistem penghadaman tidak berupaya untuk menyerap nutrien daripada makanan yang dimakan.

Jangan terus tidur 

Makanan yang dimakan tidak akan dapat dihadam dengan sempurna. Ini akan membawa kepada keadaan gastrik dan jangkitan di dalam usus kita. 


suke pic yg last ni, credit all pic from en google. tqvm~

Saturday, March 12

MinggU taNpA aNak...

selamat petang..
hihi....amacam dgn tajuk entry??
haha..agak sengal kan..ngee, tapi xde lah. biase je kan3x..ngee.
so, nk crita cikit mggu ni i sorang2 je kt bilik..huuu.. semalam hantar ank balik kampung..
hee, hantar pegi stesen bas medan kidd jelah..kiki
MEDAN KIDD

cadangnya nk naik bas ni.. KUMPULAN BAS PERAK
tapi kan memandangkan cuti sekolah, jadi tiket yg tinggal
pukul 4stgah dgn 5suku
keputusan nye= cancel

Pastu tgok tiket dekat IPOH-TAIPING ekpress
ade, tapi pukul 3, tggula dalam sejam
bas ni la..
pastu die naik bas ni balik ke taiping
terpaksa redha n tabah menghadapinye ye syg.. hikhik
 sampai kamunting abg i datang ambek die..hehe, ops knape abg ye??
kenapa bukan my hubby? anak la katekan..
(bila masa pulak la ak kawen..)
haha..of coz la abg i yang ambek sbb ank die..haha...
i ni mak sedara je...
hikhik
kuang..kuang..kuang..
ni la *anak* i tuh,ha..comel lotey gitu..ngee

 credit from FB beliau,

* i will missing u *
wink ! wink !

p/s : Ops, lupe lak ade penghuni baru Bilik- hehe, maklumlah semua nye balik mggu ni, tggai ak sorang je.. hehe, esok k.ty balik..ngee, so xde la keseOranGan

♥♥♥♥♥♥ waiting k.ty ♥♥♥♥♥♥ ,

* New Template *

Assalamualaikum, n morning..
sebenarnya dah pagi ni. pukul 120am, tapi still xboleh nk lelap lah.. penyakit2.. ha.. 
penyakit ni pulak datang time bwk balik modem ke rumah..ngeh3x..
so, tibe2 datang mood nk update blog, 
sekadar melakukan sedikit perubahan.. ceewah..hahaha..sebenarnya setahun lebih jgk la xtuka template blog, sbb mlas nk cari, n edit template.. ngee. 
ni pon sbb time kt cc tadi mmg xde keje,so update la blog.
juz tuka itu ini je, tapi sebelum tu ak main game dulu puas2..haha.. game katak.. ee.. Zuma~

haa..so amacam dgn template baru ni??
ok?
ke x ok?
alamak...!
hee..x ok pon xpelah, jnji i suke.. hihi