♥tHaNks t0 aLL♥

♥ FoLLow Me ♥

.:: Our Solemnization ::.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

♥♥ Errr.. Cinta ♥♥

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, March 17

ASAL USUL SOLAT 5 WAKTU ;)

SUBUH:

Orang yang pertama mengerjakan sembahyang Subuh ialah Nabi Adam a.s., iaitu tatkala baginda keluar dari syurga lalu dihantar ke bumi. Perkara pertama yang dilihatnya ialah kegelapan dan baginda berasa takut yang amat sangat. Apabila fajar Subuh telah keluar Nabi Adam a.s. pun bersembahyang dua rakaat.

# Rakaat pertama:- Bersyukur baginda kerana terlepas dari kegelapan malam.
# Rakaat kedua:- Bersyukur baginda kerana siang telah menjelma.

ZOHOR:


Orang yang pertama mengerjakan sembahyang Zohor ialah Nabi Ibrahim a.s., iaitu tatkala Allah s.w.t. telah memerintahkan padanya agar menyembelih anaknya Nabi Ismail a.s. Sedang seruan itu datangnya pada waktu tergelincir matahari, lalu sujudlah Nabi Ibrahim empat rakaat.

# Rakaat pertama:- Bersyukur bagi penebusan.
# Rakaat kedua:- Bersyukur kerana dibukakan dukacitanya dan juga anaknya.
# Rakaat ketiga:- Bersyukur dan bermohon akan keredhaan Allah.
# Rakaat keempat:- Bersyukur kerana korbannya digantikan dengan tebusan kibas.

ASAR:

Orang yang pertama mengerjakan sembahyang Asar ialah Nabi Yunus a.s., tatkala baginda dikeluarkan oleh Allah dari perut ikan nun. Ikan nun telah memuntahkan Nabi Yunus di tepi pantai sedang ketika itu telah masuk waktu Asar. Maka bersyukurlah Nabi Yunus lalu bersembahyang empat rakaat kerana baginda telah diselamatkan oleh Allah daripada 4 kegelapan iaitu:

# Rakaat pertama:- Kelam dengan kesalahan.
# Rakaat kedua:- Kelam dengan air laut.
# Rakaat ketiga:- Kelam dengan malam.
# Rakaat keempat:- Kelam dengan perut ikan Nun.

MAGHRIB:


Orang yang pertama mengerjakan sembahyang Maghrib ialah Nabi Isa a.s., tatkala baginda dikeluarkan oleh Allah dari kejahilan dan kebodohan kaumnya, sedang waktu itu telah terbenamnya matahari. Bersyukurlah Nabi Isa lalu bersembahyang tiga rakaat kerana diselamatkan dari kejahilan tersebut, iaitu:

# Rakaat pertama:- Untuk menafikan ketuhanan selain daripada Allah yang Maha Esa.
# Rakaat kedua:- Untuk menafikan tuduhan dan juga tohmahan ke atas ibunya Siti Mariam yang telah dituduh melakukan perbuatan sumbang.
# Rakaat ketiga:- Untuk meyakinkan kaumnya bahawa Tuhan itu hanya satu iaitu Allah jua, tiada dua atau tiga.

ISYAK:

Orang yang pertama mengerjakan sembahyang Isyak ialah Nabi Musa a.s. Pada ketika itu Nabi Musa telah tersesat mencari jalan keluar dari negeri Madyan, sedang dalam dadanya penuh dengan perasaan dukacita. Allah lalu menghilangkan semua perasaan dukacitanya itu pada waktu Isyak yang akhir. Lalu sembahyanglah Nabi Musa empat rakaat sebagai tanda bersyukur.

# Rakaat pertama:- Dukacita terhadap isterinya.
# Rakaat kedua:- Dukacita terhadap saudaranya Nabi Harun.
# Rakaat ketiga:- Dukacita terhadap Firaun.
# Rakaat keempat:- Dukacita terhadap anak Firaun.


kalau ada silap atas info diatas  harap tolong perbetulkan...
sy just copy and paste ..sekadar berkongsi..

Friday, March 9

SeeFood



nyum2 mkn seafood..hikhik...

sebenarnya bkn nk story pasal makanan..tapi pasal filem SeeFood :)
TADAA!!

Watching wif c.i.n.t.a serta cik chu wif her c.i.n.t.a

................

tersangatlah Comel
Pup!
ikan kecik yg tersangatlah Brani
Julius!
ikan besar Yg nakal2 Giler
ketam2 yg xbleh bLah
ayam2 yang Salah Sangka
orang2 yang Jahat2
ikan Pari yg talam bermuka2
penyu Yg baik Hati
Sotong Yg Cerdik
else....

bYe..
selamat menontOn


Wednesday, March 7

Breakfirst Cinta

Assalamuailaikum ;)

Morning.hehe.. alkisahnya pagi td g 'breakfirst' dulu.. 
balik keje terus shoot g amek si dia..balik keje mlm je perot mesti lapo giler. yelah mau taknye 2nd break kt tmpat keje x mkn.. hehe.. eh, mlm td mkn. mkn twisties.. ngee ;) < memang x sihat >

so, pagi tadi menyantap santapan roti canai + teh o ais, 
si dia lak roti double + teh tarik,
haha.. kenyang.




oklah, bru lepas mandi, dah wangi2 nie.. mata pon dah berat.
 nak terpejam2 da.. so..Nite !
walaupon septotnye Morning ;)

p/s : happy sebab dah gaji ! feewiit... ;)

tata

Monday, March 5

6hb every month is rich

Assalamuailaikum :)
&
Salam Sejahtera :)


HAHA....
tarikh nilah yg ditunggu -tunggu tiap bulan bagi staff C*****.. hehe..
tapi, malangnya dlm masa sehari dah habis 1***... ape nk buat kan tuntutan hidup bagi seorang manusia untuk menyara dirinya.. ceewah.. ayat.. hihi.. 
brapela gaji bulan ni ye?? wink2 !
yg penting dapat bayar kreta, umah, bil2 seantero..hihi.. ade lebih kenala menyimpan.. untuk tabung kawen.. weee.. i nk kawen la hujung taun ni..haha (gatal)...

minggu ni schedule keje mlm.. haa..keje mlm la yg paling bes becoz xde bos..hihi..tapi petang2 tetap kene pegi metting.. adeh.. xsuke nye...

ok lah, dah cukup time,  nk siap 2 pegi keje.. daaa....~
jumpe esok....

Friday, February 3

Kan Kukejar CINTA KAMU

alkisahnye bosan sgt2 bosan... pastu ptg smlm i dgn k.ty pegilah mengjongket ke ipoh parade.... haha..taw kenapa?? semata2 sbb nk cari novel untuk menghilangkan kebosanan kt rumah nie... weeeee~
smpai k.ty ckp..
 ' adala drive erk, aty dah penat da.' hihi
' ok, no hal punye, tpi dah lama x bwk autola k.ty, blasah jela yek?' hehe
' ok set'

*sila abaikan gambar yg comel ini ok, *

haha.. mula la terkial2 ak nk bwk keta. gila.series dah lama xbwk auto..haha..dulu bukan main cekap (ceceh..).slow je bwk.. rasa tgn kiri tu nk cari je gear, then masuk kete je kaki kiri nk cari cluth..haha.. gelak sorang2 tyme drive...hihihi...

then, bile smpai je parade, cari park trus nek lift jalan2 smpaila popular...;)
pencarian bermula...ha.. cari punya cari...mula2 tu teramatlah kecewa sbb ap yg nk xjumpa.. lastly p depan bahagian promosi..ha..dok tinggal 3 buah je.. pe lagi rembat 1.. nk taw x pe yg drembat???

jeng..jeng..jeng..

KAN KUKEJAR CINTA KAMU

'I cinta kamu'

thumb's up !!!
5 star 

memang best lah. xrugi beli... mlm td jgk habiskan..hehe
walaupon penerbitnya first time ak jumpe, tapi x kisahla janji fauziah ashari punye novel...
feewit.... sYOK !!