♥tHaNks t0 aLL♥

♥ FoLLow Me ♥

.:: Our Solemnization ::.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

♥♥ Errr.. Cinta ♥♥

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 22

~mEe ReBus RaMLi~

hukhuk..hehe..syukur alhamdullilah..sempurna puasa yg ke-3 dlm bulan nie..
lokasi berbuka harini di Mee Rebus Ramli at Tasek..Ipoh..ngee..
yang Pelik nya...3taun dok ipoh baru hrini dpt Try mam..so far, Alhamdullilah..very tasty.. i like..
klu lah ak pandai wat kuah die seBest nie..wah..SyokNya...my favorite.. nyum2..

xdapat nk snAp gambar tIme mam..coz MySyg masuk' LoCkEr' je... 

Demam.. 
Xleh bawak die Kuar Rumah..
sejak Kena hujan jumaat Lepas.. 
demam xbaik2 lagi..
coz x masukKan Dalam Wad.. 
sOb3x... seDih SaNgat...

So..Menggunakan Kemudahan teknologi yang ada...inilah hasilNya..carian darI En.GoogLe..
hehe..Lokasi.Tasek.Ipoh

inilah yang cik ada.cik nasrah n cik hafsah mkn.. yummy..k.ti mam laksa..hehe

Saturday, September 18

ip0h

aduh..
ada da smpai ipoh..
haa...kali ni naseb baikla cik cici xbuat hal...tidak berapi je rase..huahua~..thanks cici..hikhik
maw rehat..t sambung entry yer..daa~
tataZ

Tuesday, September 14

cinTa @ SuKa ??

bunga yang cantik nian...=)
Apakah telapak tanganmu berkeringat, jantungmu berdetak cepat, dan suaramu tercekat saat berada di dekatnya? * Itu bukan Cinta, itu Suka.
Apakah kamu tak bisa melepaskan pandangan atau genggaman dari dirinya? * Itu bukan Cinta, itu Nafsu.
Apakah kamu menginginkan dia saat dia sedang tidak ada?
* Itu bukan Cinta, itu Kesepian.
Apakah kamu ada di sana karena itulah yang diinginkannya?
* Itu bukan Cinta, itu Kesetiaan.
Apakah kamu menerima pengakuan cintanya karena kamu tak ingin menyakitinya? * Itu bukan Cinta, itu Kasihan.
Apakah kamu ada di sana karena dia memelukmu atau menggenggam tanganmu? * Itu bukan Cinta, itu Ketergantungan.
Apakah kamu ingin memiliknya karena tatapan matanya membuat hatimu berdegup kencang? * Itu bukan Cinta, itu Tergila-gila.
Apakah kamu memaafkan kesalahannya karena kamu peduli padanya? * Itu bukan Cinta, itu Persahabatan.
Apakah kamu mengatakan padanya setiap hari bahwa dialah satu-satunya orang yang kamu pikirkan? * Itu bukan Cinta, itu Dusta.
Apakah kamu ingin memberikan semua benda kesayanganmu untuknya? * Itu bukan Cinta, itu Sikap dermawan.
Apakah hatimu sedih dan sakit saat dia sedang terluka, dan sebisa mungkin ingin mengobati luka hatinya? * Barulah itu Cinta.
Apakah kamu tertarik pada orang lain, tapi tetap setia mendampinginya tanpa pernah menyesal? * Barulah itu Cinta.
Apakah kamu menerima segala kesalahan dan kekurangannya karena itulah bagian dari dirinya? * Barulah itu Cinta.
Apakah kamu menangis saat dia sedih meskipun dia kuat?
* Barulah itu Cinta.
Apakah kamu memafkannya dan bersedia tetap bersamanya saat dia menyakiti? * Barulah itu Cinta.
Apakah kamu tetap setia apapun yang terjadi, baik saat gembira maupun sengsara? * Barulah itu Cinta.
Apakah kamu bersedia memberikan hatimu, hidupmu, dan matimu untuknya? * Ya, itulah Cinta.
p/s : hargailah CINTA anda selagi ada...AMin..=) pray for us..

Saturday, September 4

updaTe in ADTEC taiping~

Weeee`|`
Assalamualaikum..hai...
ngee..actually..skrg ni ade kt ADTEC taiping..study kt sini lak.. haha( sila jgn percaya..)
kt umah k.nani nie..stay cini..singgah cini jap.. esok2 pg bru blik b.merah..
yiPiee..rindu mak + abah terCheNta..hiHi..
Baru Pas bukaK posa n sOlat mgrIb..
harIni berBuka k.nGah baGi LauK..hikhik..BEstnyer.. 
masaK lemaK kEtam + saMbAl TerunG pIpit = dapnyer..



berbuka bertiGa jer..hUkhuk
dgN k.nani (mysis) n aid..alya Bum2..so xdpt jOin sekaLi..suami k.nani p0n xde..balik kpg..=)
akak saYer..tapI xde iras sayEr kn??
hehee~

BerBuka Wif Kanda~

hehe..semalam adalah kenangan terindah..hehe
nak taw kNape??
jeng jeng jeng..
hehe..(klu rase entry ni agak poyo..xpyh bace ye.huhuhu)
hihi...anyway..semalam berbuka wif mykanDa..

menu die lebih kurang mcm ni lah..hehe
menU berbuka Yg same. ^-*
~fResh 0ren for Me~
~caRRot suSu utK kaNda~

hehe..pas Buka pegi ushA afsah Jap dgN tut..haha.(jgn marah ye cik polka)
hehe...sian kanda..pas keje trus amek ada n g cri kedai tuk berbuka..
pastu pas myg...jalan2 jap..rehat2 n balik..
wlup0n kejap..tpI puaS hati dpt jumpe Buah haTi..hekhek~
ngEE~..pasNi 2 mGGu x jumPe..hukhuk~...

p/s : haHa..'die' jeles dgn Cici... wakaka~gelaK guLing2..!! hehe (jgn Marah yer KanDa)

Friday, September 3

SeLaMat HarI rAyA

entry kali ni...
nk ucap selamat hari raya...hehe..
esok balik kmpung..yipiee..hehe...

Thursday, September 2

~♥♥~ Berbuka D piZZa Hut ~♥♥~

yummy2..tak dirancang okeyh..hikhik..
taw2 dah smpai depan pizza (haha..nampak sgt ak tipu..kikiki)
awal2 lg k.ti dgn nas dah kuar.ye2 je ckp kitorang tggu kt pizza bru tu taw..jgn silap lak...
tgok2 ak dgn afsah smpai dulu..batang idung moto k.ti pon xnmpak..ni kan depa..ayoyo..

tipon nas..
ada : uit..mane? (dgn xbg salam nyer..hehe)
nas : nk smpai dah....
ada : ok2..

tup2 nmpak melintas kt depan jalan..sambil nas dok lmbai2..haha..aiyak...huahua~
ckp kt afsah ...
ada : ye2 je depa nie..ckp nk pegi dulu..last2 kite smpai dulu..ayo..
afsah : tula pasai..ngee

haha..smpai2..rupenye2 diorg g cucuk duit dulu..ayoyo...okey2..dimaafkan...
hikhik..oklah drama td dah tamat..
hehe..jom usha pIc puLak..

sebeLum pizza siaP..KLik2 dulu..hekhek
~kese0rangan..hukhuk~ 
berteman !!
~wif afsah~ 
ha..ade ag teMan 2 orang
~nasRah wif KaK ti~
~pizza da Sampai..yum2..hehe..xsaba nk MaM..haha~
~sabaR..bru kul 7.20pm..hehe~

~PosIng Jap DengaN pizzA sebeLum keNe teLan...WakakA~
~YUm2...nak cKet..hihi~ 
~haha..DaLam muluT ade pIzza La cik Afsah... aiyak..hehe~
~JomLa BaLik....hehe..per0t daH kenyanG..balik sembaHyang..Ngee~
TataZ

<< E.N.T.R.Y  T.A.M.A.T >>

Wednesday, September 1

kEnaPa DiA teMukan denGan OranG yAng SaLaH??????

Ya Allah seandainya telah Engkau catatkan dia milikku tercipta buat ku...






satukan hatinya dengan hatiku,titipkan lah kebahagian antara kami agar

kemesraan ini abadi.......

Dan Ya Allah Ya Tuhan yang Mah Pengasih

seiringkanlah kami melayari hidup ini..
ketepikan yang sejahtera dan abadi...

Tetapi Ya Allah,seadainya telah Engkau takdirkan dia bukan milikku...

bawalah ia...

jauh dari pendengaranku... Luputkan ia dari ingatanku dan pelihara lah

aku dari KEKECEWAAN...
Serta Ya Allah Ya Tuhanku yanG Maha Mengerti,berilah aku kekuatan

melontarkan bayangan jauh ke dada langit....

Hilang bersama kenangan agar aku bahagia walaupun bukan bersamanya...

dan Ya Allah gantikan lah yang telah hilang dan tumbuhkan lah kembali yang

telah patah...
Ya Allah Ya Tuhanku... pasrahnya aku dengan takdirMU...
SESUNGGUHNYA apa yang telah Engkau takdirkan adalah yang terbaik buatku...
kerana Engkau Maha Mengetahui apa yang kami tidak ketahui..
pernah terfikir x?
kenape sebelum jumpe cinta sejati or true love..percintaan kita yang tak pernah berjaya tu x menjadi??
ataup0n ade je yg xkene?
mcm slalu gadoh..
xsehaluan..
xserasi..
kuat jeleslah..
kne kongkonglah..
main kayu tigala..
talam dua muka lah..
pe ag..
macam2 lah..yg sama waktu dengan nya..hehe
nak tawu x kenapa semua tu JAdi..???

SEBAB>>>>
1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar, masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa, menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..


p/s : bersyukur sbb cinta dulu buat ada lebih berhati2 dlm cinta..n bersyukur sbb cinta sekarang membahagiakan..insyaAllah..untuk selamanya..
Terima Kasih Ya ALLAH..

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤